Critical curriculum studies : education, consciousness, and the politics of knowing / Wayne Au.
Por: Au, Wayne [autor]
.
Fecha de copyright: New York : Routledge, ©2012.Signatura Topografica: 370.115 A887cDescripción: 123 páginas.Tipo de contenido: texto Tipo de medio: sin mediación Tipo de portador: volumenISBN: 9780415877114 (hbk); 9780415877121 (pbk); 9780203806449 (ebk).Materia(s): Educación -- Curriculos -- Aspectos sociales


Contenidos:
Introduction: Contradiction in curriculum studies -- With and within the world: developing a dialectical conception of consciousness -- Epistemology and educational experience: curriculum, the accessibility of knowledge, and complex environmental design -- Developing curricular standpoint: strong objectivity and the politics of school knowledge -- Curriculum of the oppressed: curricular standpoint in practice --
Conclusion: Critical consciousness, relative autonomy, and the curriculum.
Tipo de ítem | Ubicación actual | Colección | Signatura | Volumen | Copia número | Estado | Notas | Fecha de vencimiento |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Biblioteca Tagaste | Colección Reserva | 370.115 A887c (Navegar estantería) | Ej. 1 | Disponible | Dcion |
Navegando Biblioteca Tagaste Estantes , Código de colección: Colección Reserva Cerrar el navegador de estanterías
No hay imagen de cubierta disponible | ||||||||
370.11 M8431mo Modelos educativos pedagógicos y didácticos / | 370.11 N318e Enseñar y aprender : | 370.112 M5149m El mundo no es un juguete / | 370.115 A887c Critical curriculum studies : | 370.115 D963e Educación y sociología / | 370.115 M516e Educación̤ popular : | 370.115 N975s Sin fines de lucro : |
Incluye índice
Incluye Referencias bibliográficas
Introduction: Contradiction in curriculum studies -- With and within the world: developing a dialectical conception of consciousness -- Epistemology and educational experience: curriculum, the accessibility of knowledge, and complex environmental design -- Developing curricular standpoint: strong objectivity and the politics of school knowledge -- Curriculum of the oppressed: curricular standpoint in practice --
Conclusion: Critical consciousness, relative autonomy, and the curriculum.
Especialización en Pedagogía
No hay comentarios para este ítem.